Hur var filmerna nu då?



A Little Bit Of Heaven var faktiskt bättre än vad jag trodde att den skulle vara. Dock var några scener lite konstiga och kunde ha tagits bort enligt mig. Men den handlar sammanfattningsvis om en tjej som är livrädd för kärlek och får tre önskningar som uppfylls under den tiden hon ligger döende i cancer. Den tredje och sista önskningen visste hon inte om att hon ville ha, kärlek.
Filmen fick mig att tänka mycket kring döden och framförallt livet, om hur kort det är. Och att vi måste ta tillvara på allt vi har och uppskatta det. Den gav mig också ett lugn inför döden på något sätt, att det inte är så läskigt att dö. Så länge man har levt livet.


Orkade inte kolla på den andra filmen. Såg tio minuter men den kändes så verklig på något sätt så jag fick ångest. haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0