Poppa popcorn i en kastrull

Just nu bor jag i Maarets lägenhet och är kattvakt åt hennes lilla Gurra. Idag blev jag fasligt sugen på popcorn så jag gick och handlade micropopcorn. Väl i köket insåg jag till min fasa att det inte fanns någon micro....... (:@) Desperat som jag var bestämde jag mig för att poppa ändå.. I kastrull.. Så jag skar upp popcorn paketet och såhär gick det:

(när man läser denna story måste man ha den här låten på!)

Taggad cheey med micropopcorn!

Sen insåg jag att det inte fanns någon olja..

Så jag tog margarin istället..

Jag slängde i några popcorn för att se vad som hände

Och först började det bubbla?!

Men sen började det poppa! YEEESSS!

Så jag hällde i resten av popcornen och det började poppa, jag blev så imponerad att jag glömde stänga locket på kastrullen.. Så popcorn började flyga ut

Jag stängde fort igen locket och sen började jag provsmaka alla utflugna popcorn...

Men jag hade glömt salta,, uuusch

Sen började det lukta bränt så jag satte i panik på fläkten

När jag öppnade locket förväntade jag mig att se kolsvarta popcorn.. men icke!

Jag hällde försiktigt ner popcornen i en skål och undrade hur det kunde lukta bränt eftersom popcornen var så fina, lite konstig färg bara kanske men det var väl av margarinet tänket jag.. Men sen kom jag till popcornen i bottnen...

Då blev jag arg

Efter att ha rensat bort alla svarta popcorn satte jag mig i soffan framför Greys Anatomy med mina resterande halvbruna popcorn. Ganska nöjd ändå. Tills jag fick ont i magen..

 

Märks det att jag är rastlös?


Kommentarer
Postat av: Maaret

Nämen Camilla.... Det fanns olja i skåpet ovanför spisen och i kryddskåpet.

Jaja - du fick i alla fall lite popcorn och det var väl inte illa det (och illa tycks de ha smakat!)

Och var har du lärt Dig av detta ?? - Jo, att Maaret har ingen mikro.

2011-03-28 @ 17:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0