Ändrade planer

Idag har jag varit i Solna på möte om morgondagen.. Under mötet fick Hanna ett samtal om ett jobb på nyår, alltså då samtidigt som vi ska jobba, men detta jobb kommer ge henne en fast tjänst efteråt. Efter mycket ångest och dåligt samvete och pushande från mig och Hannas mamma insåg Hanna att det är klart att hon måste skippa Solnajobbet som bara är för en kväll för ett jobb som ger henne något fast. Sagt och gjort, detta lämnade mig kvar med att besluta om jag ändå vill jobba själv imorgon. Tanken var att det här skulle vara en kul grej med Hanna och att hon skulle lära mig allt och hjälpa mig. Redan när Hanna skulle vara med kände jag att jag hade tagit mig vatten över huvudet och nu när hon inte ska det är det som att en hel fors trycker ner mig under vattenytan. Det går inte. Jag kan inte det här yrket. Jag har aldrig gjort en riktig drink, jag kan dem i huvudet men jag har aldrig faktiskt hällt. Så.. Jag har precis ringt chefen och gjort honom besviken. Det värsta var att han var snäll och förstående, då tynger samvetet ner en ännu mer. Men jag känner ändå att jag gjort rätt, det är nyår imorgon och jag vill inte spendera det med att göra något som jag känner ångest inför.. Så imorgon får det väl bli lite festligheter istället!

Nu ska jag äta chokladtomten som jag fick av Filippa i julklapp, sen ska jag mysa och imorgon ska jag sova ut!

Kommentarer
Postat av: Kim

Du kan ju i alla fall en massa drinkar nu! .......... VAD INNEHÅLLER EN ROSA PANTER?!?!?!

2011-12-30 @ 22:37:38
URL: http://kimonohs.blogg.se/
Postat av: Kimpalimpa

Du kan ju i alla fall en massa drinkar nu! .......... VAD INNEHÅLLER EN ROSA PANTER?!?!?!

2011-12-30 @ 22:38:30
URL: http://kimonohs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0