Min första skoldag

Så idag var det min första skoldag på stockholms universitet. Skolan är ju riktigt fin på vissa ställen men på andra lite mindre fin..
Kan säga att det var tur att jag gick utanför dörren imorse med mycket tid till godo, för först kom det ingen buss och sen var det så mycket trafik att det tog 45 minuter till Gullmarsplan, jag fick sitta och övertyga mig själv om att inte var lönt stressa upp sig allt för mycket. Väl framme vid Universitetet skulle jag börja leta mig till byggnaden där jag skulle vara, vilket är uppe vid frescati haga... Och utan min utskrivna karta hade det aldrig gått. Genvägen som de så fint hade gett på hemsidan var genom skog och förbi en sjö, man kunde inte tro att man var ens i närheten av stan eller något universitet när man gick där vill jag lova.

Sen var det registrering och en liten guidad tripp över campuset, ganska snabbt började jag snacka med en kille och en tjej där och vi hängde ihop hela dagen. Jättetrevliga och det är skönt att ha några att prata med. Dock är båda 29 år och killen har barn och fru, vilekt inte är mig emot - såklart. Men båda är ganska anti det klassiska studentlivet om jag säger så. När studentkåren kom in med sina overaller och berättade om alla fester så satt de och gjorde narr av det hela och det var ganska solklart att det inte kommer bli något festande för dem. Sen tittade de på mig för att se om jag höll med och jag kunde inte annat än att nicka och fnissa lite. Väl utanför salen så fick jag vinka lite skamset till dem när jag stod i kön för att skriva upp min mailadress på listan till studentkåren...

Men allt som allt, en helt okej första dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0