for a pessimist i'm pretty optimistic

Hej heej! Har precis suttit och velat en stund om jag verkligen orkar åka och träna eller inte. Helt slut är jag. Men nu sitter jag i alla fall här i träningskläder och känner mig ganska nöjd. Bussen går om en kvart så har inte så mycket tid.

Men första "föreläsningen" var bra, eller det var med en introduktion av kursen. Vi fick sluta en timma och en kvart för tidigt så.. Vi gick igenom vad vi ska göra den här månaden som kursen håller på. Jag känner mig dock lite förvirrad med hela universitetsgrejen.. Men det är skönt för när man ser sig om i klassrummet så ser man 25 andra som ser minst lika förvirrade ut. Så jag är inte ensam iaf.

En rolig sak är att jag måste varit skitvirrig i torsdags på introduktionsdagen. Vi är ca 150 förskollärarelever som går termin 1 just nu och vi blev indelade i fyra grupper. På något sätt måste jag som blev indelad i grupp 4 blandat ihop det med 3 och gått runt med grupp 3 hela dagen. Så de som jag trodde var mina klasskompisar i torsdags är inte det.. Idag har jag alltså fått träffa min riktiga klass och fått möta endast nya ansikten ännu en gång. Vilket kändes sudär, kom ju ändå in ganska bra i förra klassen..(som förövrigt måste undra vart jag tagit vägen nu.. Vem ger upp efter att bara ha gått på introduktionsdagen liksom?)

Men har fått nya söta små klasskompisar nu, ska ut med några av dem (mina gruppmedlemmar, powerpuffpinlorna ;D) och ta några öl efter välkomstdagen på onsdag, det kommer bli grrrrreeat. Tror studentlivet passar mig ganska bra ändå.

Nu måste jag gå till bussen.

Kommentarer
Postat av: emelie

well thank you! :D Det uppskattas :) :)

2011-08-29 @ 23:28:07
URL: http://emeliewallins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0