Som jag vill vara

För ett tag sedan började jag bolla med idén att åka till Afrika och volontära Naankuse wildlife conservation i Windhoek. Man hjälper till att sköta djuren där, som har kommit dit för att de behöver vård, eller flera djur blev omhändertagna när de var små och sen blev de för vana med livet bland människor så de hade inte klarat att bli utsläppta igen. Men målet för dem är ju att kunna släppa tillbaka alla djuren i det fria igen, så det är ingen djurpark eller något sånt.
Men det här som bara var en liten idé i början har blivit så stort för mig nu, jag måste åka. Jag behöver åka. Jag behöver göra det här för mig själv. Göra något bra. Åka iväg ensam och bara se något annat av världen. Jag har valt att stanna här i stockholm och plugga för att sedan bo och jobba här, jag behöver se något annat innan det. Jag vill lära känna mig själv.
Först var tanken att jag skulle åka iväg två veckor i sommar, men jag tog det beslutet för sent för attk unna ha möjlighet att spara ihop pengar till det. Och min önskan var att åka iväg längre. Nu har jag insett att det jag måste göra för att kunna göra den här resan är att börja plugga till våren istället, och det svider lite i mig när jag tänker på det. Men det svider ännu mer i mig när jag tänker på att börja plugga i höst och strunta i att resa iväg. Jag måste åka, det är så svårt att förklara det men jag måste. Jag vill spara mera pengar, åka iväg i minst en månad och sen vikariera lite mer på dagis. Jag ska prata med min chef om det här först innan jag bestämmer mig till hundra, för att se över mina jobbmöjligheter till våren.
Och jag hoppas att mamma eller pappa läser det här för jag kunde inte hitta ord till att förklara det här muntligt, jag vet att ni gärna vill att jag ska plugga till hösten. Men jag har gått runt som en zombie senaste tiden och tyckt att allt är tråkigt, att livet är tråkigtt. Visst, jag ser fram emot att plugga och sedan bli förskollelärare men jag tycker ändå hela livet känns så trist just nu. Jag behöver se något annat, lära känna mig själv och få tillbaka livsglöden.






Kommentarer
Postat av: hanna

vi gör rätt som åker iväg!

<3

2011-04-04 @ 00:01:47
URL: http://hannaeda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0